Tuesday, September 14, 2010

Produk HPA : Alkaradix chlorophyll drops(ACD)


Apa itu Alkaradix chlorophyll drops(ACD)?

  • ACD ialah satu formulasi saintifik canggih menggunakan alkali konsentrasi tinggi dengan ekstrak chlorophyll untuk mengurangkan keasidan dalam badan.


Apakah fungsi ACD?

  • ACD membantu menyingkirkan keadaan berasid dalam badan.Ianya sangat berkesan meninggikan pH minuman ke tahap pH 8.5 ke atas untuk menurunkan asid.


Kenapa badan kita memerlukan air beralkali?

  • Makanan kita menghasilkan buangan berasid dalam badan yang menjadi punca utama penyakit kronik seperti kegemukan,tekanan darah tinggi, diabetes, sakit jantung , sakit sendi, penyakit kulit tegar, dan juga kanser.


Bagaimana buangan berasid terbentuk dalam badan?

  • Dua perkara berlaku apabila kita makan.Sebahgain dari makanan yang dicernakan akan diserap oleh sel dan yang lain menjadi bahan buangan yang berasid.Jika buangan berasid ini tidak disingkirkan ianya akan merosakkan kesihatan.


Apakah akan terjadi jika badan anda berasid?

  • "Anda akan berpenyakit,lesu dan gemuk dan jika anda tidak gemuk anda akan mati. Apabila rezab alkali berkurangan, dan anda terus membina keadaan berasid dalam badan, badan anda muka menarik galian alkali dari tulang, otot, sendi dan kartilej. Itulah sebabnya orang tua mengecut dan bongkok. Proses koreksi dalaman telah meruntuhkan struktur sendiri dengan mencuri garam galian daripada struktur badan untuk mengalkalikan badan yang berasid," kata Dr Robert Young.


Bagaimana air alkali berfungsi dalam badan?

  • Air alkali tidak boleh mengalkalikan badan secara terus terutama sekali bahagian perut yang sangat berasid dengan pH 4.5. Hidroksid dalam air airkali hanya menaikkan pH pada tahap 0.1 ke pH 4.6 yang akan mengacah sel mengeluarkan asid hidroklorik untuk mengekalkan pH asal 4.5.


Apakah yang seterusnya terjadi?

  • Asid hidroklorik yang baru dihasilkan bertindak dengan hidroksid alkali dan asid karbonik dengan terhasilnya bikarbonit yang menyerap dan mengalir dalam darah membekal benteng alkali dan mengelak darah berasid.


Kenapa benteng alkali penting untuk kesihatan?

  • Apabila darah berasid dineutralkan dengna minuman beralkali , sirkulasi darah meningkat dengan tidak perlunya ubat statin (pencair darah). Ini merupakan satu proses penyembuhan. ACD sangat berfaedah bagi tekanan darah tinggi untuk jangkamasa panjang.


Apakah diantara perkara positif yang berlaku jika bendalir /cecair badan beralkali?

  • "Bila anda beralkali anda cergas dan bertenaga.Apabila anda bertenaga, anda rasa lebih baik dan berfikiran cerdas. Anda mempunyai tenaga berterusan apabila anda beralkali. Manfaat positif badan beralkali ialah kesihatan yang baik, bertenaga, cergas, minda yang jelas dengan penuh vitality," Dr Robert Young.


Adakah CD membantu meningkatkan tahap keberadaan oksigen untuk sel?

  • Ya. Air alkali mempunyai lebih oksigen dengan adanya oksigen yang berpaut dengan hydrogen dalam bentuk OH- . Meminum air beralkali dari ACD meningkatkan nilai purata oksigen dalam darah. Itulah sebabnya ibu mengandung yang mengalami muntah-muntah, dan pendaki gunung mendapat manfaat dari air alkali.


Apakah padahnya jika sel anda kekurangan oksigen?

  • Jika sel mendapat kurang dari 60% oksigen yang diperlukan , ia bertukar menjadi kanser.


Apakah tanda keasidan dalaman?

  • Timbunan asid lemak menjadikan anda gemuk, pembentukan kolesterol berakhir dengan sakit jantung, dan keasidan menrangsang pembentukan batu karang hempedu dan buah pinggang/ ginjal. Ketiga-tiga ini adalah contoh bagaimana buangan berasid diubah menjadi ketulan/pepejal supaya tiada cecair berasid masuk kedalam darah anda.


Apakah diantara penyakit akibat dari keadaan berasid dalam badan?

  • Cengkung mata/mendalam, atritis reumatoid, tekanan darah tinggi, sirkulasi darah dijantung lemah,insomnia, migrain, kegemukan, susah menelan, batu karang, cepat tua, kekurangan daya seks.


Siapakah yang memerlukan ACD?

  • Semua peringkat umur kecuali kanak-kanak bawah 6 tahun keran mereka tidak berasid. Kebanyakan orang dewasa mempunyai buangan berasid dalaman. Hanya sedikit sahaja keasidan membawa padah, lebih lagijika dibiarkan berterusan. ACD membantu mengurangkan keadaan berasid jika diamalkan setiap hari.


Bolehkah orang yang berlebihan berat badan manfaat dari ACD?

  • Kegemukan, seperti kencing manis atau kanser tidak terjadi dalam sehari. Ia menjelma sedikit demi sedikit sehingga menjadi parah. ACD menghalang timbunan lemak berlebihan dengan membuang punca timbunan lemak. Jadi lama kelamaan pengguna ACD semakin lebih sihat dan segar dengan berat badan menurun.


Adakah ACD bermanfaat bagi penghidap diabetes?

  • Karbohidrat yang terlalu diproses yang dimakan seperti nasi,mee, pizza atau kuih-muih dan lain-lain menjadi glukos dalam darah. Glukos berlebihan disimpan sebagai lemak dalam sel menjadikan seseorang gemuk dan mempunyai gula dalam darah. Air alkali yang terhasil oleh ACD mengurangkan buangan asid, dan menurunkan timbunan gula. Oleh itu ACD membantu meredakan diabetes.


Adakah ACD baik untuk pesakit kanser?

  • Sel kanser sangat sukakan kondisi berasid dan tahap oksigen yang rendah. ACD meningkatkan alkali atau mengurangkan buangan berasid sambil meningkatkan tahap oksigen. ACD sudah pasti musuh kepada kanser dan baik untuk penghidap kanser.


Bolehkah faedah mengambil ACD dinikmati segera?

  • ACD bukanlah ubat seperti Panadol melegakan sakit kepala dengan cepat. Semua penyakit kronik terjadi sedikit demi sedikit dalam masa yang lama. ACD berkesan meredakan penyakit kronik dengan menurunkan kadar buangan berasid dalam badan yang menjadi salah satu punca penyakit kronik. Teruskan memakan ubat dan suplimen anda, dan ACD akan membantu usaha menjadi lebih berkesan dan mujarab, Insyallah.


Apakah kesan sampingan menggunakan ACD?

  • Sejak bertahun air alkali konsentrasi tinggi digunakan untuk membuang asid. Belum pernah ada terdapat kesan sampingan seperti yang berlaku kepada ubat. Bagaimanapum, seperti pemakanan kesihatan yang mengubah keadaan dalaman yang menyebabkan, kemungkinan berlaku kesan penawar tetap ada dalam proses mengeluarkan penyakit. Tetapi kebanyakannya tidak lah berat hingga kesakitan.


Apakah krisis penyembuhan yang terjadi apabila ACD digunakan?

  • 3 manfaat terdapat dalam menggunakan ACD:
  1. Rehidrasi. Peningkatan kelembapan dalaman hasil dari sirkulasi cecair yang lebih baik menghilangkan kekeringan dalaman
  2. Oksigenasi. Peningkatan keberadaan oksigen dalam sel dari ACD
  3. Pengalkalian. Terjadinya buffer alkali dalam darah bagi mengelak keasidan yang membahayakan.Dalam proses pengurangan keasidan, detoksifikasi, dan pembinaan kesihatan hasil dari rehidrasi, oksigenasi dan pembuangan asid akan kadang-kadang terjadi kekeringan tekak, pening kepala, sembelit, kencing banyak, dan mungkin juga timbul gatal kulit dan sebagainya. Semua ini hanya sementara semasa proses pembetulan.


Bagaimana ACD digunakan?

  1. Gunakan 1-2 titis dalam segelas minuman air, teh atau jus
  2. Jika dicampur dalam botol, goncangkan botol dahulu
  3. Jika ACD terkena kulit, basuh dengan air segera walaupun tak akan melecur
  4. ACD boleh dibawa kemana-mana dan digunakan setiap kali anda meminum

No comments: