Tuesday, September 14, 2010

Pandangan Pakar Mengenai Keasidan Dalam Tubuh.


1. Doktor di Jepun telah membuat kajian manfaat mengalkalikan saluran darah dan mendapatinya berkesan melawan penyakit kronik.

2. Dr Alexis Carrel, pemenang hadiah Nobel tahun 1912 berkata,"Rahsia kepada kehidupan ialah dengan memberi makan menyuburkan sel dan membiarkannya menyahkan bahan buangan toksin".

3. Dr Otto Warburg, pemenang dua kali hadiah Nobel tahun 1931 & 1944 berkata "Jika persekitaran dalaman kita bertukar dari keadaan berasid dan kekurangan oksigen kepada persekitaran beralkali dan kaya dengan oksigen, virus, bakteria dan kulat tidak boleh hidup".

Kanser jantung tidak wujud sebab darah yang mengalir dari paru-paru ke jantung mempunyai pH tertinggi dengan kandungan oksigen yang tinggi dari bahagian badan lain.Apabila darah mengalir melalui paru-paru, asid bertoksin akan disingkirkan dari sistem, dan oksigen akan menyerap masuk.

4. Dr Keiichi Morishta, dalam bukunya, "The Hidden Truth of Cancer", menulis jika darah membina bahan buangan berasid berlebihan, didalam persekitaran berasid tahun demi tahun, peningkatan kadar asid yang berterusan menyebabkan sel mewujudkan wadah bagi pertumbuhan kanser."

5. Herman Aihara menulis dalam bukunya, "Acid & Alkaline", jika kondisi cecair sekeliling sel, terutama sekali darah, menjadi berasid, kondisi dalaman kita akan menjelmakan kesihatan dan keperitan seperti pening kepala, sakit dada, sakit perut dan sebagainya.

6. Dr Kancho Kuninaka, salah satu dari pakar air alkali di Jepun mengatakan,"....semestinya tanpa kecuali, pesakit tekanan darah tinggi mempunyai kondisi keasidan".

7. Mc Cabe, berkata apabila kepekatan oksigen dalam darah menurun dibawah paras 60%, kondisi menjadi amat sesuai untuk terjadinya kanser.

8. Sandra Goodman PhD, Germanium, The Health and Life Enhancer berkata "Kekurangan oksigen dan paras asid yang tinggi selalu wujud bersama.Apabila berlaku kekurangan oksigen, kehilangan elektron boleh diakhiri dengan timbunan ion hidrogen positif, yang membawa kepada pengasidan darah."

No comments: